- 27 January 2022
- Бизнес, Онлайн Магазин
Пандемията от Covid-19 ни постави в ситуация, за която не бяхме подготвени. Светът придоби различен облик. Последствията, които нанесе вируса бяха пагубни за много бизнеси. Някои от тях не успяха да се преборят и прекратиха дейността си, а други избраха да се борят до последно.
Електронната търговия също претърпя трансформации и актуализации, ако можем да ги наречем така. Но засилената конкуренция доведе до някои наистина иновативни тенденции. 2022 година ще ви накара да се адаптирате към някои от топ тенденциите в електронната търговия.
Топ тендеции в електронната търговия за 2022 г.
Какво следва в света на онлайн търговията? В тази статия ще се запознаем отблизо с тенденциите, които ще следваме през годината.
Купете сега, платете по-късно (BNPL)
Моделът купете сега, платете по-късно позволява на купувачите да плащат за продукти на редовни вноски за определен период от време. Купувачите често предпочитат този метод пред плащанията с кредитни карти, тъй като BNPL споразуменията обикновено са безлихвени.
Някои популярни платформи, които улесняват транзакциите с BNPL, включват PayPal, Afterpay, Affirm и Sezzle. Mastercard се очаква да навлезе на пазара на BNPL през 2022 г.
Търговците на дребно приемат модела BNPL, защото е доказано, че: намалява процента на изоставяне на количката, увеличава продажбите, ускорява процеса на плащане, увеличава размера на стойността на поръчката и притежава устойчивост.
Устойчивостта изигра голяма роля в последно време и също така навлезе в индустрията за електронна търговия. Поради опаковките за доставка на продуктите до клиента се сформират допълнително отпадъци.
Потребителите се интересуват повече от продукти, чието производство, опаковане и доставка са устойчиви. Според Европейския доклад за електронната търговия за 2021 г., за всички страни в ЕС потребителите са по-склонни да се сдобиват с продукти, произведени и доставени по устойчив начин. Разликата между държавите е в момента, в който клиентите трябва да заплащат допълнително за това. Западните и северните страни са готови да плащат допълнително за устойчиви продукти, докато други страни с по-нисък БВП на глава от населението не са.
Броят на клиентите, които подкрепят устойчивостта в електронната търговия, се увеличава все повече. Не можем да сме сигурни, че устойчивостта ще бъде тенденцията на 2022 г., но със сигурност има своя принос в електронната търговия и в същото време е актуална тема за огромна част от потребителите.
Програми за лоялност
Хората обичат програмите за лоялност за електронна търговия, защото награждават редовни клиенти за повторни покупки. Те получават награди като връщане на пари, отстъпки, купони за следваща покупка и безплатни.
Предимствата на програмите за лоялност включват: подобряване на задържането на клиенти, увеличение на продажбите, подобряване цялостното изживяване на клиентите, насърчаване на продажби от уста на уста и предоставяне на ценни данни за поведението на потребителите.
POAS срещу ROAS
За да разберат дали рекламата е печеливша или не, специалистите по маркетинг обикновено използват ROAS като индикатор (възвръщаемост на разходите за реклама). Ако възвръщаемостта от реклама е по-висока от разходите за реклама, значи сте направили пари. Това е страхотен показател. Той обаче не покрива всички показатели, необходими за възвръщаемостта в анализа на електронната търговия, което означава, че Google, Facebook, Instagram и други маркетингови канали няма да могат да разберат дали наистина сте получили доход. Така че те решиха да използват Revenue вместо Return. Това означава, че често ROAS означава приходи от рекламни разходи. Но Revenue не предоставя информация за марж, фиксирани разходи, такси за плащане, разходи за доставка, които са важни показатели за проспериращия бизнес за електронна търговия. ROAS се възприема като най-добрата практика досега, ако говорим за рентабилност на рекламата, и това е така, защото нямаше по-добър показател за това.
POAS (Печалба от рекламни разходи) е алтернатива на ROAS, която първоначално е била предназначена да бъде съкращение от възвръщаемост на разходите за реклама, но в крайна сметка се превърна в приходи от рекламни разходи. За да разберете вашия POAS, трябва да разделите брутната печалба на канала с разходите за реклама. Ако резултатът е по-висок от единица, това означава, че е печеливш.
Често стратегиите за офериране за реклами се основават на насочване на възвръщаемостта на разходите за реклама (приходи) без прекъсване и това е непрозрачно. По-скъпите продукти повишават целевата ROAS, въпреки че маржът обикновено е много нисък. В някои случаи продуктите с високи маржове, но по-ниски разходи правят най-голямата печалба. Използването на POAS вместо ROAS ще ви покаже прозрачен фон от ключови индикатори и ще ви позволи да оферирате ефективно.
Пазаруване на живо и визуална търговия
И в двата случая говорим за интерактивни методи за продажба на продукти онлайн. Вместо статични снимки в интернет, продавачите предлагат реалистични визуализации, които дават ясна картина дали продуктът отговаря на нуждите на клиентите или не.
Пазаруването на живо може да бъде част от социалната търговия и да се извършва в различни платформи. Тя се основава на ангажираността на клиента с продавача или инфлуенсър (като посланик на популяризираната марка), който се провежда в предаването на живо. Промоутърът показва продукта, неговия дизайн и функционалност и клиентите имат възможност да задават въпроси. Освен това, като част от Livestream, има връзка към уеб магазина. Методът на продажба е много директен и доста нов, така че можем да очакваме да нарасне много през 2022 г.
При визуалната търговия потребителите ще получават интерактивна 3D визуализация на продукта, за да имат по-добър изглед и може би това може да бъде част от процеса на вземане на решения. В индустрията за облекло това ще е важно, защото клиента ще може да изпробва дрехи, шапки, очила и други аксесоари, за да имат представа дали им пасват или не. Може да се проведе в социалните медии или на уеб сайта в приложение, проектирано и програмирано от марката.
Продажби в рамките на Metaverse и други платформи за игри
Facebook отвори новата си платформа Horizon Worlds в края на 2021 г. Въпреки че не е съвсем готова за реклама и продажби в електронната търговия в света, моментът скоро ще настъпи.
Световни марки като Nike, Gucci, Coca-Cola и Vans планират да продават виртуални, маркови стоки на потребителите.
Междувременно други системи за игри ще отворят своите платформи за продажби в електронната търговия. Например, модната марка Balenciaga наскоро си партнира с Epic Games, за да пусне тяхната линия дрехи Fortnight. Също така, наскоро Nike пусна Nikeland на платформата за игри Roblox, където играчите могат да купуват виртуална екипировка на Nike за своите игрови аватари.
Революцията в доставките ще продължи
Услугата за доставка до дома се развива бързо. От началото на пандемията компаниите се възползваха от възможността да отговорят на потребителското търсене за бърза и удобна доставка до вратата, но усилията все още не отговарят на желанията на потребителите.
Младото поколения стимулира търсенето на по-гъвкави и по-бързи срокове за доставка и компаниите стават креативни, за да отговорят на техните нужди. Когато става въпрос за по-персонализирани опции за доставка, трудът е основна пречка. Условията на работа за работниците по доставка и логистика често са нископлатени и нямат обезщетения. И с непрекъснато развиващото се състояние на пандемията, има повече предлагане, отколкото търсене, когато става въпрос за тези работни места. Въпреки тези препятствия, наблюдаваме сериозен растеж в индустрията за доставка.
Електронната търговия непрекъснато се развива. Със сигурност, това са само част от тенденциите, които ще бъдат актуални. Разбирането им ще ви помогне да се откроите и да преборите конкуренцията, като интегрирате тези, които работят най-добре за вашата марка и бизнес модел. Следете и наблюдавайте новите техники, които се използват, за да достигнете до клиентите си, и не на последно място – правете промени!