Ако сте собственик на бизнес, знаете колко важно е да имате професионално проектиран уеб сайт, особено ако искате да успеете. Но когато става въпрос за създаване на съдържание за вашата страница, всеки бизнес е уникален и най-вероятно се нуждае от нещо различно.
Въпреки това, има набор от страници, които всички сайтове трябва да имат, защото посетителите ви и потенциални клиенти имат очаквания за информацията за вашия бизнес и трябва да знаят къде да я намерят.
Какви страници трябва да има един уеб сайт?
За да помогнете на посетителите да се ориентират, има няколко специфични страници, които всеки уеб сайт трябва да притежава – дори и най-уникалният бизнес трябва да обяснява ясно какво прави, и какви услуги предлага, а да не забравяме и за лесен начин за контакт с вас.
Ето най-често срещаните страници и информация, която всеки сайт трябва да има:
Начална страница (Начало)
Началната страница е една от най-важните и значими страници, тъй като тя е тази, която повечето хора виждат като влязат във вашия уеб сайт. Като толкова ключов компонент, тя трябва да показва и разказва на всеки потребител за бизнеса ви. Най-често включва кратко описание на това кой сте и какво правите, обяснение на вашите услуги или продукти, както и някои опорни точки за това как можете да помогнете на потенциалния клиент да вземе решение (предимства, отзиви, линк към блог и др.).
Съдържанието на началната ви страница трябва да е достатъчно интригуващо, за да привлече вниманието на посетителите ви за секунди и да го накара да се задържи по-дълго. Тя трябва да е добре проектирана и бързо зареждаща, но да не забравяме, че трябва и да изглежда професионално.
Страница „За нас“
Хората често искат да да научат малко повече за това кой стои зад компанията ви. Страницата „За нас“ предоставя именно тази информация и неслучайно е една от най-посещаваните страници на всеки сайт. Тя дава кратко обобщение на това кой сте – резюме на вашата компания, историята на вашата компания и всички специални постижения, които сте получили. Освен това, набляга и на начините, по които се различавате от другите, които предоставят същия продукт или услуга.
Страница/и с услуги или продукти
В зависимост от това с какво се занимавате, задължително трябва да помислите за страница, която обяснява повече за вашата бизнес дейност – било то предлагане на услуги или продукти.
Услуги
Ако искате да създадете страница, която представя вашите услуги в добра светлина, важно е да започнете с обобщение на това, което предлагате. Резюме на представените услуги, раздели на услугите с кратки обяснения, както и добавяне на връзка към целева страница, където читателите могат да научат повече за конкретна услуга са все част от страницата с услуги, която трябва да притежавате.
Продукти
В случай че не предлагате услуги, но имате иновативен продукт, който искате да представите на потенциалния клиент, страница с кратко описание и предимства на дадения продукт би ви свършила страхотна работа. Тя най-често съдържа кратко описание на продукта, връзки към продуктови страници, които съдържат повече информация, какво може да очаква клиентът, закупувайки този продукт и защо клиентите трябва да купуват от вас, а не от вашата конкуренция. Ако продавате няколко продукта и имате обширна информация за всеки един от тях, можете да ги разделите на категории и да добавите връзка към техните продуктови страници.
Страница за контакти
Страницата за контакти показва на вашите потенциални клиенти всички начини, по които те могат да се свържат с вас. Най-често тя съдържа вашият имейл адрес, номер на телефон, понякога адрес и дори вашето работно време. Някои компании предпочитат да използват форма за контакти, вместо да посочват имейл адреса си, с цел предотвратяване на спам. Освен това, можете да добавите и линк към всичките ви акаунти в социалните медии.
Блог страница
Ако притежавате малък бизнес и искате да разраснете присъствието си онлайн, блогът остава една от най-ефикасните страници върху които трябва да наблегнете. Истината е, че той никога не е една страница. Вместо това, блогът е сбор от всичките ви публикации и е важен подраздел от уеб сайта ви. Той дава глас на вашата компания, създавайки място, където можете да разкажете историята си, да споделите своя опит и ангажирате клиентите си.
Блог страницата показва всичките ви публикации и дава лесен достъп до най-последните ви статии, като може да бъде персонализирана да показва ключови думи, специални категории и тагове или други полезни за потребителя връзки.
Страница „404 грешка“
Страницата наричана „404 грешка” или „Страницата не е намерена“ е тази страница, към която посетителите ви се насочват, когато уеб страницата, в която се опитва да влезе вече не съществува, бил е преместена е или изтекла. Тя включва персонализирано послание, което ясно казва на потребителя, че връзката, която се опитва да достъпи не може да бъде намерена. Към нея може да бъде добавен лесен достъп до главната (начална) страница, както и поле за търсене, за улеснение на потребителя.
Страница с политика за поверителност
Този тип страница е задължителна за всеки уеб сайт, който използва какъвто и да е начин за колекциониране на личната информация на потребителя. Тя е наложителна дори за тези, които използват само Google Analytics, за да разберат по-добре какво се случва в сайта им.
Страница с политика за поверителност уведомява посетителя на сайта как ще се използва събраната лична информация и данни (например реклама, бисквитки, имейли и т.н.) и дали ще бъдат споделени с трети страни или не.
Страница с често задавани въпроси
Колкото и информация да предоставите във вашите страници за услуги и резюме на компанията, хората винаги ще имат нужда от още, преди да вземат решението дали да ви се доверят. Страницата с често задавани въпроси (FAQ) може да помогне с тази задача. Тя е вашето място за отговор на най-честите въпроси, които клиентите ви задават. Освен това, ви спестява време, като премахва нуждата да отговаряте на същите въпроси на индивидуална основа.
Въпроси, които най-често ви се задават, трябва да са на тази страница. Отговорите ви трябва да бъдат с ясен призив за действие, за да убедят потенциален клиент да направи следващата стъпка и да купи това, което продавате. Такива въпроси също премахват всякакви съмнения, които клиентът може да има, за да се чувства достатъчно сигурен, за да направи покупка от вас.
Всеки бизнес е различен и това означава, че в допълнение към основните страници, включени тук, може да са необходими други страници в зависимост от специфичния сектор.
Независимо с какво се занимава вашият бизнес, най-малкото трябва да включите изброените в тази публикация страници и след това да решите какви други бихте искали да добавите. Ако не знаете откъде да започнете, ние ще ви помогнем и преведем стъпка по стъпка през този процес.