- 18 November 2021
- Бизнес, Технологии
Когато става дума за дигитализация, компаниите повече от всякога трябва да са в крак с новите тенденции. Хората ценят иновациите в технологиите и това е ключов елемент за времето, в което живеем. Конкуренцията идва от всеки ъгъл и фирмите винаги трябва да са една крачка напред, за да останат конкурентоспособни във всеки един момент и в дългосрочен план. Какво обаче прави дигиталната трансформация толкова важна? Нови конкуренти навлизат на пазара и изискванията и нуждите на клиентите ежедневно се променят. Това налага вземането на бързи и адекватни мерки.
За да бъдат успешни, компаниите трябва да разчитат на иновативни технологии, като оптимизират бизнес процесите и предоставят на служителите си полезни решения и услуги. Независимо от това, когато става въпрос за въвеждането на дигитализация, компаниите трябва да преминат през много трансформации и предизвикателства. Има фактори, които трябва да вземете предвид и умения, които трябва да придобиете, за да управлявате успешно дигиталната трансформация.
Доминацията на дигиталния свят не може в абсолютно никакъв случай да бъде отречена. Тя дава силна заявка да издигне бизнеса до едно съвсем друго ниво, както и да промени и модернизира обществото и начина, по който живеем. И все пак, колко компании правят правилните инвестиции в дигиталните технологии, за да се възползват от възможността удовлетворят желанията на своите клиенти?
Всяка инвестиция крие риск. По-големият въпрос е дали компаниите, които инвестират в това, си осигуряват търговска възвръщаемост, виждайки удовлетвореността на клиентите си?
Какви са основните проблеми при дигитализирането на един бизнес?
Дигитализацията има трайни последици както за малките фирми, така и за големите организации. Проучванията, които са направени засега за управление и организация се фокусират предимно върху положителните аспекти на това развитие. Негативните страни на дигитализацията за организациите са получили значително по-малко внимание. Последиците от дигитализацията на работните и организационните процеси, особено за работниците и служителите, могат да бъдат много. Нека разгледаме какви проблеми може да изникнат по пътя на дигитализирането на един бизнес.
Зачестяване на измами и хакерски намеси
Това е най-голямото притеснение на собствениците на един бизнес. Информацията, която е налична онлайн, често бива обект на злонамерени измамници и това мигновено се превръща в потенциален проблем. Изтичане на такава информация може да нанесе трайни щети върху бизнеса и често възстановяването и изисква време и много труд.
Липса на достатъчно технически подготвени кадри
Другият основен проблем се явява липсата на достатъчно подготвени лица, които боравят отлично с цифрови технологии и са готови да реагират адекватно във всеки един момент. Въпреки модернизирането и иновацията на технологиите, все още има хора, които предпочитат и държат на традиционните методи на работа, които не включват използването на предимствата на дигиталния свят. В това, разбира се, няма нищо лошо, но при дигитализацията на бизнеса това би било голям недостатък.
Ниска дигитална култура и умения
Не е достатъчно просто да си подготвен технически. Нужно е нещо много повече. Придобиването на каквито и да е умения изискват желание и време. Дигиталната култура е необятен и непрекъснат процес. Тя се развива с огромни темпове и това налага трупането на нови и нови знания, за да може да сме винаги в крак с иновациите. Нека не забравяме, че онлайн средата е много конкурентна, подобно на много други сфери. Бързите реакции и богатата дигитална култура ще допринесат за един нормален работен процес. Организациите разбират важността от възприемането на технологиите. Ако служител не може да се възползва от функциите и предимствата, предоставени от дигитализацията, фирмата няма да види положителна възвръщаемост на инвестициите си.
Слабо интегриране на новите технологии в бизнеса
Както споменахме по-горе, най-важният елемент в дигиталната индустрия са хората, разбира се. От голяма важност е да има висок процент хора, които имат познания в тази сфера и са готови да опознават и да работят с нови платформи.
Достигане на „дигитална зрялост“
Компаниите, особено тези, които не са родени в дигиталната ера, се стремят към дигитална зрялост. Този процес е известен като „цифрова трансформация“ и след като една организация достигне тази цел, се счита за „дигитално зряла“. Докато повечето организации са на път да станат дигитално зрели, за други това е сложен и труден път. Дигиталната трансформация изисква пълна революция, за да може технологията да се интегрира в ядрото на организацията. Необходимостта от развитие и достигане на дигитална зрялост е организационна промяна от голямо значение, която кара компаниите да трябва да направят своята цифрова трансформация, за да останат конкурентоспособни.
Липсата на IT обучения
Друг важен фактор е липсата на специални IT обучения, които фирмите трябва да предоставят на своите служители. Много собственици изискват твърде много от работниците си, без да си дават сметка, че едно обучение или курс ще даде отлични резултати. По този начин и работниците ще бъдат спокойни, уверени и ще придобият нужните умения и квалификация, за да се превърнат в специалисти в дигиталната индустрия. От съществено значение е да се създаде ефективна стратегия за обучение, внедряване и приемане на нови инструменти, за да се постигне правилната дигитална трансформация в организацията. Необходимо е да имате методология, която да осигури ясен процес за вашите служители.
Лоша интернет скорост
Интернет се използва навсякъде по света, но има моменти, в които мрежите блокират или се разпадат. Това е напълно възможно, тъй като милионите потребители по света претоварват интернет пространството и това води до много сривове. Напоследък сме свидетели на такива, дори и в световноизвестните платформи като Facebook, Instagram и WhatsApp. Такъв евентуален спад води до загуба на приходи, което автоматично се явява още един проблем.
Когато дигитализираме един бизнес, трябва внимателно да проучим и негативните последици от това, за да сме готови да предприемем предварителен план за справяне с тях. Дигитализацията е неизбежна и неизменна част от съществуването ни. Тя е непрекъснат процес, който е крайно необходим, за да могат да бъдат задоволени всички нужди на клиентите. Преди всичко това, обаче, има едно важно правило. Убедете се, че сте добре подготвени и следете стриктно всички трансформации и процеси. Уверете се, че вашите служители имат познания, висока култура в дигиталната сфери и не на последно място – погрижете се да придобият увереност, като им осигурите IT курсове. Свържете се с нас при допълнителна нужда от помощ!